Recursos

Dinàmiques
Eines
Per saber-ne més

Com organitzar un club de lectura

Calvo, Blanca. Receta para un club de lectura. Red de Bibliotecas Públicas de Castilla-La Mancha.

Carreño, Òscar (2012). Clubes de lectura. Barcelona: UOC.
[Ressenya del llibre a El profesional de la información.]

Clubes de lectura en el siglo XXI (2019). Laboratorio Contemporáneo de Fomento de la Lectura (LCFL). Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez. 42 p.

Cómo crear un club de lectura en cualquier rincón del mundo. Gobierno de Castilla-La Mancha.

Diversos autors (2009). Leer y conversar: una introducción a los clubes de lectura. Gijón: Trea. 294 p. (Biblioteconomía y administración cultural; 206). ISBN 978-84-9704-449-3.

García Perea, Rosa (2017). El club de lectura. Almuzara Libros. Rosa García Perea, editora d’Almuzara i autora del llibre bàsic Manual del club de lectura, explica breument com organitzar un club de lectura. [Vídeo, 6:10 m.]

García Perea, Rosa (2018). Manual del club de lectura: cómo gestionar un club de lectura dinámico y perdurable. Córdoba: Berenice. 128 p. (Manuales). ISBN 978-84-16750-38-2.
[Presentació del llibre per part l’autora. Ressenya del llibre al Blog de l’Escola de Llibreria]

John, Lauren Zina (2006). Running book discussion groups: a how-to-do-it manual. New York: Neal-Schuman Publishers. xiii, 250 p. (How-to-do-it manual for librarians; 147). ISBN 9781555705428.

Regidor Resino, Mercedes; Gutiérrez Blanco, Margot; Rodríguez Martín, Vicente (2013). Pautas de lectura compartida: planificación, creación y desarrollo de un club de lectura. El Libro de los Clubes.

Rodrigo, Irene (2019). Els autors visiten el club de la lectura. Fundació Bromera. Campanya «Clubs de lectura. Entre línies». [Vídeo, 2:04 min.]

Rodrigo, Irene (2019). Com preparar les reunions del club de lectura. Fundació Bromera. Campanya «Clubs de lectura. Entre línies». [Vídeo, 2:32 min.]

Rodrigo, Irene (2019). Com utilitzar el lot de coordinació.  Fundació Bromera. Campanya «Clubs de lectura. Entre línies». [Vídeo, 2:07 min.] (Pot donar idees de material complementari en un club de lectura. El material és descarregable, aquí.)

Rodrigo, Irene (2019). Idees per a dinamitzar un club de lectura. Fundació Bromera. Campanya «Clubs de lectura. [Entre línies». Vídeo, 2:01 min.]

Rodrigo, Irene (2019). Ingredients dels clubs de lectura. Fundació Bromera. Campanya «Clubs de lectura. Entre línies». [Vídeo, 2:27 min.]

Rodrigo, Irene (2019). La primera reunió del club de lectura. Fundació Bromera. Campanya «Clubs de lectura. Entre línies». [Vídeo, 1:36 min.]

Bibliografia sobre medicina i literatura

Baños, Josep E.; Guardiola, Elena (2015). ««La larga relación entre medicina y literatura (y viceversa)». Revista de medicina y cine, vol. 11, n.º 4, p. 181-182.

Basanta, Antonio (2018). Lectura como gimnasia mental. Laboratorio Contemporáneo de Fomento de la Lectura (LCFL). [Madrid]: Fundación Germán Sánchez Ruipérez. 13 p.

Brea Feijoo, José Manuel (2014). «Literatura y medicina». Medicina y melodía, 5 de abril.

Cantabrana, Begoña; González Rodríguez, Sara; Hidalgo, Agustín (2016). «Una literatura de la enfermedad y de la muerte». Revista de medicina y cine, vol. 12, n.º 1, p. 47-59.

Castañón González, Alejandra; Pelayo Salazar, Mallyolo Eliezer; Medina Medina, Jorge Alberto; López Valdés, Julio César (2017). «La medicina en la literatura». Revista de medicina y cine, vol. 13, n.º 3, p. 149-150. (Es tracta d’un text publicat dins de «Cartas al editor» on amplien els autors dels articles de Fernando A. Navarro mencionats més avall. La rèplica de l’autor, aquí.)

Ezpeleta Echávarri, David (2018). La lectura desde la neurociencia. Laboratorio Contemporáneo de Fomento de la Lectura (LCFL). [Madrid]: Fundación Germán Sánchez Ruipérez. 33 p.

Ezpeleta Echávarri, David; Basanta, Antonio (2018). «La lectura es la llave para favorecer la salud del cerebro». Lectura Lab: el laboratorio de la lectura de la FGSR, 10/01/2018. Conferència-xerrada a la Casa del Lector. [Vídeo.]

Fresnadillo Martínez, María José (2015). «Las enfermedades infecciosas en la literatura: una larga historia sin final». Revista de medicina y cine, vol. 11, n.º 1, p. 41-53.

Hidalgo, Agustín (2016). «Algunas características generales de los textos literarios relacionados con la enfermedad». Revista de medicina y cine, vol. 12, n.º 2, p. 78-81.

Navarro, Fernando A. (2015). «Biblioteca literaria para médicos (I)». Revista de medicina y cine, vol. 11, n.º 2, p. 97-104.

Navarro, Fernando A. (2015). «Biblioteca literaria pra médicos (y II)». Revista de medicina y cine, vol. 11, n.º 3, p. 163-172.

Rosas Jiménez, Carlos Alberto (2017). «Medicina narrativa: el paciente como “texto”, objeto y sujeto de compasión». Acta bioethica, vol. 23, n.º 2 (julio), p. 351-359.

Russo, María Teresa (2006). «Bioética y literatura: una propuesta para una antropología del sufrimiento». Persona y bioética, vol. 10, n.º 2, p. 121-131.

Urday Fernández, Dayana; Cuba Fuentes, María Sofía (2019). «Medicina narrativa». Anales de la Facultad de Medicina, vol. 80, n.º 1, p. 109-113.

Sobre clubs de lectura

Álvarez Álvarez, Carmen (2016). «Clubs de lectura: ¿una práctica relevante hoy?». Información, cultura y sociedad, n.º 25 (diciembre), p. 91-105.

Baldaquí, Josep M. (2019). «Els clubs de lectura a les biblioteques públiques de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears». Zeitschrift für Katalanistik, núm. 32, p. 109-141.

Clubs de lectura. Biblioteques públiques de Catalunya.

Domingo Espinet, Gemma; Sola Medina, Maria dels Àngels (2005). «Els clubs de lectura: dues experiències a dues ciutats». Item, núm. 40, p. 29-44.

Llegeixes o què?!  Blog de Susanna Àlvarez.

“Entre dos cirurgians igualment competents, procuri que l’operi qui hagi llegit Txékhov.”
Simon Leys